onsdag 27 maj 2020

Hoppsan ....!


Nån gång på förmiddagen plingar det till i min mobil.
Det är Jocke i affären som undrar om jag kan tänka mig ett pass mellan två och sju idag?
Jag svarar att det kan jag.

Tar Harry på promenad ., förbereder lunch och steker upp köttfärs som tagit fram ur frysen. I vanliga fall när jag köper köttfärs billigt, plattar jag till färsen med händerna eller med en kavel så det blir mera lätthanterligt och tinar upp mycket fortare.
Nu låg all färs som en klump i frysen och när jag lägger upp den på skärbrädan tänker jag på pv:s dotter som är vegan. Hon kallar det för likdelar och det är ju också vad det är.
En likdel på bänken, om än körd genom en köttkvarn.
Blandar det hela med uppstekta champinjoner och så får det bli nåt enkelt till lunch innan jag åker.

Tidigare idag promenad till hamnen här hos oss.
Möte med grålockiga får (såååå fina!) som är totalt orädda för Harry och lite längre upp, i en inhägnad, ligger ett annat sällskap får, men dom är helt vita i ullen. Gulvita.

Nio hästar ser jag också, plus en död orm.

Det var alles.

Inga kommentarer: