onsdag 17 juni 2020

Dagens fönster ....

 

"Hej! I helgen var vi i Mértola i Alentejo i södra Portugal.
Jag fångade några fönster åt dig", skriver madame annannan. 

Den porten påminner väldigt mycket om den som fanns på Regementsgatan 19 A i Ystad, det vill säga, där jag bodde i lilla 1:an på 31 kvadratmeter.
När jag skriver det här, kan jag exakt komma ihåg gnisslet när man öppnade porten och dunsen när dörren gick igen.


Foto: António Ernesto Martins.

Titta, så vackert i Mértola! Floden heter Guadiana.

Och här trivsam bloggläsning .., svenskar på besök just här som berättar och visar bilder.

2 kommentarer:

annannan sa...

Det går visst inte att läsa på fotot som jag hade hoppats, men det lilla kortet som sitter i dörrfönstret annonserar ut den här killens tjänster som naturguide http://www.pedrobravoguia.com/. Vid sidan om dörren fanns en liten skylt med ett kvinnonamn och konsthantverkare.

Elisabet. sa...

annannan: tack, som förklarade!