måndag 15 juni 2020

Relativitetsteorin ....


Min egen upp-peppningsbild. 
Den togs någonstans i Bohuslän på vår första (tror jag) gemensamma semester.
Pv längst till vänster. Det handlde om krabbfiske.

Vaknar till den allra ljuvligaste fågelsång och jag skyndar mig att fånga den på mobilen .., tänk, att en gråkall vinterdag ta fram detta och bara lyssna .,. och spela upp det om och om igen och tänka på hur härligt det var och kan bli igen.
Vilken glädje!

Textar senare en liten skylt angående det inställda midsommarfirandet i Steninge; en skylt som jag ska lämna till friherrinnan som ansvarar för den biten (skyltningen) och igår blev det en större variant av samma tema. Så roligt .., och så länge sedan - minst två år - som jag gjorde nåt liknande och det är på gränsen till att jag känner mig ringrostig.

När jag sedan ska köra iväg med skylten, då är motorn stendöd..
Jag  b l i r  ... nej, inte tokig, men less.
Hämtar batteriladdaren, kopplar sladdarna (känner mig som värsta mekanikern!) och kollar att åtminstone den fungerar.
Jodå, det gör den.

Sen kommer skylthämterskan.
Vi sitter i skuggan under körsbärsträdet, äter var sin glass och pratar om .., ja, värmen mest. Och bilbatteriet. Och båten. .


Efteråt, när friherrinan givit sig av, läser jag ett mejl som finns i min inkorg.
Det är från Catharina i Trelleborg, hon som hade så härligt röda naglar, då, när vi en gång träffades i Malmö.
"Vi satt vid vattnet och solen strålade", skrev jag då som underskrift till bilden.
 Då, när det begav sig.

Jag har klippt ut ett tvärsnitt från hennes rader från igår.
Så här står det:

"Idag är det tid hos perukmakaren och eventuellt ska jag raka av mig håret. Jag har inte bestämt mig än, för håret sitter fast, men jag vet ju att det börjar falla när som helst. Får väl ta ett rådslag med personalen där, de har mer ju erfarenhet."

Sen tänker jag att detta med bilbatteriet är ingenting. 

2 kommentarer:

Turtlan sa...

Så sant så sant. Batterier är bara ett batteri. Finns så mycket viktigare saker.

Det är så jag känner för de somjobbar på alla iva avdelningar. En fabrik går att stänga av. Inte sjukvården. Men ändå värderas arbete inom industrin alltid högre än sjukvården.

Elisabet. sa...

Turtlan: ja, fruktansvärt orättvist är det!