tisdag 2 juni 2020

Dagens fönster ....


... finnes i ett gult hus på en kulle .., ja, resten vet ni ju.

Det fångades nu på morgonen, vid den sedvanliga rundan runt huset.
Helt ärligt är det nog den bästa stunden på dagen.
Det är då man känner sig behövd.
Blommor får vatten för att klara dagens hetta .., ekorrar och småfåglar får mat .., harry och sigge också .., och ofta slår jag mig ner i en av trädgårdsstolarna och bara tittar mig omkring.

Upptäcker att smörbollen som jag köpte och  hamnade i nya rabatten, här där bilden är tagen, nu har börjat blomma.
Igårkväll när Maj var här (finns med på föregående inlägg) stannade hon till och utbrast: "Men ha je smörbollar!!"
Hon minns dem från sin uppväxt i Sorsele och i fjällen och jag minns dem från min mormor i Dikanäs.

Tänk, vad en enda liten blomma kan generera i form av glädje och minnen!

Inga kommentarer: