torsdag 4 juni 2020

Det kom ett mejl ....


Det började med en följarförfrågan på instagram.

"Hej Elisabet 

Ville bara maila och fråga dig om jag även får vara med på Instagram med dig?
Jag är ju en outslitlig läsare av dig med din blogg som förgyller min vardag
 
Hälsningar från Öschöttaslätta och Motala. 
Mimmi."

"Tack för ditt svar E!
Ja jag kommenterar ibland, men lite dåligt med det...
Vet jag skrev om när Nelly gick bort, blev lessen. 
Blev lessen när du skrev om ...ja den där knölen, bluttanbläsaker som bara kommer när man absolut inte ska ha det.

Och du får inte sluta blogga nånsin.

Bifogar en fin bild, tagen vid en plats som heter Orlunda.
Sambon och jag hade gjort en utflykt och köpt vackraste blomster
Hos/på Habblarps trädgårdar, och den sidan måste besökas och läsa om deras
liv med blommor och så var det ju djuren de har, höns, getter, hundar. Men som hon skriver den tjejen!!"

Tack du rara Mimmi! Detta gjorde min dag! (Känner bara en enda annan Mimmi - det var Mimmi Forsberg hemma i Malå. En av hennes döttrar hette Ninni. Och Mimmis man: Kalle. Nu vet du det ,-).Och tack för den såååå fina bilden!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Men jag dånar och rodnar men inte ska jag få platsa i ett eget inlägg. Näe dra mig baklänges, nu blev jag göörglad

Mimmi S

Elisabet. sa...

Mimmi S: jo, minsann!