fredag 5 juni 2020

Olle ....



På andra sidan kustvägen, på toppen av backen om man kommer norrifrån, där finns Olles saftdepå.  Depån fanns även i fjolsomras, kanske även där förra året, men har utvecklats och är nu bara helt underbar!


Förutom vilstolar (där jag under mina promenader med harry mött trötta tyska cyklister .., danskar med cykelkärror och andra som bara vill sträcka på benen och läska sig) finns alltså en stor kyllåda med innehåll. Hemgjord saft, alltså.


Urdruckna flaskor.


Ni förstår så ljuvligt att sträcka ut i en vilstol innan färden går vidare!


Och hur vackert är där inte!!
Kom och cykla på Kattegattleden!


Det var här jag mötte Selma.
Jag kom gående uppför backen och där stod hon med sin nyinköpta saftflaska och sa "men det här är ju bara helt UNDERBART!!" och så stod vi där och surrade ett bra tag.
Selma hade, efter ett besök hos sin mamma i Lund, cyklat norrut, övernattat i ett Attefallshus hos en trevlig farbror i Båstad och nu var hon på väg hem till Göteborg.


En energisk tjej.
Född 1996 .., har tillbringat tre år i Hemsedal i Norge (åkt snowboard, sa hon, förmodligen även arbetat) och skidat i Japan .., samt arbetat på Hurtigrutten, innan coronaeländet slog till och alla svenskar skickades hem från båten.
Nu siktar hon på högskolestudier.
Och här på bilden susar hon iväg norrut .., ser ni henne?
Nere till vänster.


Strax efteråt kom pv cyklande från jobbet och som ni ser har han en TUNG ryggsäck.
Alltid tung. Dessutom brukar han handla och då är den jättetung.
"Ja, men det är bara bra för träningen ..", säger han.
Här tar han sig en titt på depåserveringen.

På instagram och  #ollessaftdepå kan man läsa bland annat följande:

1. Bästa energidrycken: Olles saft!
2. Olle är bäst! Olle for president! Tack Olle!
3. Stannade vid Olles saftdepå och njöt av kall, hemgjord jordgubbssaft!
4. Extra pluspoäng till Olles saftdepå!
5. Någonstans längs Kattegattleden hade Olle tänkt på oss trötta och törstiga jävlar och fixat en saftdepå. Jag älskar Olle!

Blir man glad, eller blir man glad?

4 kommentarer:

Barbro sa...

Bara äääälskar sådana här små fenomen som man stöter på här och där, ute på landsbygden.
Även om vi inte handlar, så brukar vi stanna och fotografera de här små charmiga ställena.

Så: man blir GLAD!

Elisabet. sa...

Barbro; jag med! Och jag blir så glad att det tycks fungera och att människor vågar ha tillit till andra,

Anonym sa...

Så fantastiskt! ellem

Elisabet. sa...

ellem: visst är det påhittigt! Ska se om jag kan få fatt i denne Olle och fånga honom på bild. Om han vill, alltså.