söndag 6 september 2020

Söndagmorgon ...

Knalldålig hela natten.
Hostar nåt hemskt.
Förkyld.
Blir inget besök utanför huset idag.

Ett fönster på glänt.

Duschar.
Piggnar till lite.
Mobilen plingar till.
Å, fejs-tajm med minstingen i Malmö.


Visar den tovade kossan, den gröna draken och svalan - alla hänger dom i ett fönster - och när lillkillen är här, hälsar vi alltid på dem på morgnarna.
Får veta att natten mot idag har han sovit i sitt eget rum.
Tänker att detta med att kunna ses så här (han springer och hämtar sin lilla traktor och ska visa farmor .., det är ju så suveränt och att få ett leende när man ses i en stor och en liten ruta på skärmen .., ja, men det betyder så mycket!)

Tidigare på morgonen, tittar jag på detta.
Underbart filmat .., som fragment ur en verklighet.
Andra kanske finner det splittrat, men för mig är det som bäst.
Bra skådespelare som alltid när det gäller brittiska produktioner.

Pv lyssnar till USA-podden, just nu talar Fredrik Reinfeldt.
Många fnyser åt sociala medier, dit hör inte undertecknad.
Eller övertecknad, kanske.

Nu frukost.

4 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Och vi var där - i Salisbury - i maj månad efter den där historien. Det var fortfarande avspärrat på vissa ställen.

Elisabet. sa...

Bert Bodin: oj! Jag fann serien väldigt intressant. Och om den ryska ledningen skulle jag vilja säga som till den i Belarus: skäms på er!

mossfolk sa...

Här börjar jag också ana en förkylning. Hoppas hoppas att den susar iväg snabbt!
Toppen med Facetime! Vi har här nu fått införa att ipaden står på bordet när man pratar med mormorn, för barnen har så mycket att springa runt och visa annars, att mormorn blir rent åksjuk ;)

Elisabet. sa...

mossfolk: ja, det är helt perfekt! Jag har varit såå emot det här med facetime, men oj, vad jag tycker om det nu!