fredag 12 februari 2021

Dagens fönster och lite till ....


Grönt är skönt och Jesus sitter tryggt mellan dörr och fönster. 

Vem tog bilden?
Ja, kan ana att den kanske kommer från Portugal och då borde det vara annannan. 


Ett annat "grönt" hus. 
Detta på Regementsgatan i Ystad .

För övrigt kan jag meddela att det nu på morgonen är femton minusgrader här hos oss i Halland. Eller i alla fall här i Stensjö.

Ytterligare för övrigt kan jag meddela att den mig närstående som igår opererades, inte alls fick samma problem som sin mamma fick vid tidigare operationer. Tvärtom! Knappt hade hen lämnat operationsbordet, förrän suget efter frukost infann sig! 

Jag minns att jag på kvällen efter knäoperationen fick en vindruva av pv - det var vad jag hade längtat efter - men den kom upp lika fort. 

Så icke för den här patienten. 

Och på familjechatten kunde vi läsa: "Jag mår strålande! Det är som att ligga på hotell!"

Inga kommentarer: