onsdag 10 februari 2021

Den ena efter den tredje ...


... eller sjunde eller åttonde - dagen, alltså - med likadant väder. 
Ikväll närmar det sig tio minusgrader ute, men det gör inget, ty nu eldas det hejvilt i vedpannan och även i kaminen. I morse var det femton grader varmt i köket när jag slog mig ner vid Morgonstudion, men det går bra det med, det är bara att ta på sig sticketröjan. 

Att ha tjugofem plus där jag bor, då skulle jag dåna. 
Å, så hemskt. 
Hellre svalt och klä på sig. 

Så här såg det ut när pv kommit hem vid fyratiden och vi gick på promenad, men inte tillsammans, utan vi möttes knappt halvvägs (för min del). 


Inget filter, enbart motljus. Så där stor är ju inte solen när bilden tas, men det blir det i motljuset. 

Resten av kvällen har ägnats åt Utrikesbyrån (svt-play), den som jag sett, men inte pv och han har även suttit här vid datorn och tittat på någon film från USA, då när det förfärliga hände i kongressbyggnaden. Jag klarar inte av att se hela alltet .., jag blir förskräckt av allt hat som män i grupp kan uppbåda. Ja, där var några kvinnor också. 

För övrigt?
Jo, en familjemedlem ska i morgonförmiddag lägga sig på operationsbordet. 
Vi håller såväl tummar som tår! 

3 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Fina bilder.

Båthuspernilla sa...

Men så vackra bilder. Den första blev jag rent kär i.

Elisabet. sa...

Bert Bodin och Båthuspernilla: ja, det var inte svårt att få fina bilder igåreftermiddag. Det var liksom dukat bord :)