onsdag 24 februari 2021

Så blev det ....


Svaret kom idag. Pv har alltså testat positivt. Han har legat i princip hela dagen och Harry har inte vikt från hans sida på hela tiden. Inte en minut. 

Själv har jag känt mig bra, fram tills i eftermiddag 
Ont i kroppen och huvudet, nån slags hemsk magsjuka.
Fryser. Sitter här med yllehalsduken och har iiiskalla händer :)

Underbara friherrinnan har erbjudit sig att handla åt oss i morgon, så ställer hon varorna i uterummet. 

Så är läget här. 
Kontaktade 1177 för att höra hur jag skulle förfara om även jag blev dålig. 
Då mådde jag ännu bra. Kände mig pigg. 
Hamnade hos en vänlig själv i - eller från - Piteå och höll på att gråta när jag kände igen dialekten .., hon var så rar, så rar och sa att om jag får symptom, då först ska jag testa mig, så det ska jag göra.

Nåja. 
Det hade kunnat vara långt värre. 
Bättre också.

8 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Hoppsan. Så trist!

Ni har ju inte rört er bland folk i någon större utsträckning. Ja, Pv kanske.

Hoppas det reder sig.

Annannan sa...

Varmaste krya på er hälsningar till er.

Monet sa...

Kära nån. All min sympati och varma tankar. Håll koll på andningen, det är det viktigaste. Jag tror inte du behöver tvivla på att det är covid du också har - just magsjuka och huvudvärk är typiskt och ni lever ju ihop. Vi fick vår första spruta idag, lite tidigare än beräknat. Måste säga att jag är tacksam för det! Allt gott nu och god bättring❤️

Sara sa...

Ta hand om er ordentligt, och vänta inte med att kontakta sjukvården om ni skulle få andningsproblem! Ja, och så krya på er, förstås.

Babsan sa...

Huuva kryakramar i mängd

mossfolk sa...

Krya på er ❤️

Anonym sa...

Oj, så tråkigt! Eller kanske lika bra att ”göra undan det”? Hoppas det blir lindrigt hursomhelst. ellem

Evas blogg sa...

Varma kryatankar till er.