lördag 4 december 2021

Dagens fönster och lite till ....


Lördagmorgon. 
Vaknar halv sex och kan omöjligen somna om. 
Vid sjutiden stiger jag upp och gör i ordning frukost, allt medan pv tar harry på promenad och ger fåglarna mat. Sigge håller koll. 


De allra ljuvligaste bilder kom igår från landet Uppland. Alla tre syskonen är då samlade och det blir utflykt i skogen med eld och fika och han, den minste, har tagit med sig små dinosaurier  och några bilar som får tumla omkring i snön. 
"Den här bilden är till dig", skriver fotografen som vet att jag älskar såna här smådjur.


Så härligt med eld!


Väl hemkomna (fortfarande i Uppland) tas granen fram, kanske mest för att den där killen ska få ha en lillejul med släkten och självklart är det ju att smådjuren och bilarna också får pryda granen! 


På familjechatten (fast en annan än den vanliga) får vi en film där den yngste busar med kusinen Emil som vid det här laget är tjugotvå år. Dom sitter på golvet och den yngste försöker om och om igen att brotta ner kusinen. 

Då skriver minstingens morfar så här: "E sover säkert gott i natt". 
"Och Emil .., en dag med minstingen och man får vila upp sig två ...", skriver farfar. 
"Bara två ...?" skriver farmor som är jag. 
"Det blir nog en vecka på spa ....", svarar morfar. 

Sen kommer en bild från vardagsrummet i Väsby. 
I stora hörnsoffan sitter då fem personer och blundar .., tydligen utpumpade ,-). 
Någon har gått i säng. 
Säkert den yngste. 

Utpumpade tycks även Harry och Sigge vara. 
Pv däremot, skottar återigen snö. 
Snart stundar skidåkning och klockan ett är vi bortbjudna på lunch i Halmstad, tillsammans med Ecke och Britt. 
Sååå trevligt det ska bli!

Ps. Sista Skavlan igårkväll. Jag kommer att sakna honom som programledare. Ds.

3 kommentarer:

Rexxie sa...

...och jag säger som Gert Fylking på Akademiens utdelning av Nobelpriset:

ÄNTLIGEN (slipper vi Skavlan)!

(fast sista delen om Skavlan sade ju inte Gert, men jag gör det)

Elisabet. sa...

Rexxie: och jag säger att tänk .., sån tur att vi människor tycker olika! Jag gillar honom skarpt, men kan emellanåt tycka att frågorna är aningen klumpiga. Men inte värre än Anna Hedenmo som tydligen i Min Sanning frågade Magda Gad vilken sexuell läggning hon ansåg sig tillhöra. Typ.

Rexxie sa...

Tycker bara att han verkar vara så självupptagen. Känns inte som att han är särskilt intresserad av gästerna egentligen.

Såg du när han intervjuade Sarah Sjöström? Han gick på mer om vem som lagade mat och städade hemma än vad han pratade om hennes simframgångar....