onsdag 1 december 2021

Och så blev det som dom sa ...


Ja, inte riktigt. SMHI hade gått ut med varningar om upp emot en halvmeter snö och även om det mitt på dagen idag har blåst och snöat (snödrev är rätta ordet), så såna mängder lär vi inte få. Men oj, vilket busväder! 

Pv har nyligen varit ute och skottat (saknar träskottan vi hade i Malå, världens bästa .., avlång med rejält trähandtag) och Harry har inte fått smäll - det kan man ju tro - nej, han vill skynda sig in och är väl orolig att husse ska skotta just då. 
Han har verkligen inte starka nerver den här Harrygubben. 


Nere vid vägen vänder jag blicken uppåt mot grannens hus. 


Och tänker att det verkligen kan förändras fortare än man tror. 
Ena dagen så här. 


Och nästa så här. 
Å andra sidan är det en tjusning i det också. 


Någon lång promenad har det i alla fall inte blivit för mig idag. 
Mest tidningsläsning. 

Lyssnade till nya skolministern Lina Axelsson Kihlblom i programmet "Min sanning", med Anna Hedenmo som programledare. Intressant program (sändes i februari och således långt innan L.A.K blev minister) och vilken kvinna till att veta vad hon vill! 

Läser man vidare på twitter kan man konstatera att många tycks väldigt nöjda med just den utnämningen!
Här finns en länk till programmet (tack för tipset AP!) om någon är intresserad.


Mitt emot mig sitter pv och rättar trettio prov i naturkunskap, ja, han kanske är färdig med den biten nu? Och från spotify hörs Tony Bennett sjunga om "Walking in a winter wonderland".

Mörkret har fallit. 
Advenststjärnor lyser. 
Och Harry ligger utsträäckt på golvet framför kaminen.
Sigge i soffan. 

Intill mig - här på ekbordet - kanske tio färdigskrivna julkort. 
Hittade julfrimärken från 2013, men finns där ingen valör på frimärket, är dom lika mycket värda som julfrimärken köpta idag. 
Perfekt! Nu vet ni det. (Om någon funderat över den saken).

5 kommentarer:

Vonkis sa...

Tack, jag har faktiskt funderat över det där med julfrimärkena!

Nog är det vackert med snön och rimfrosten men jag beskådar den gärna inifrån, genom ett fönster. Eller genom att titta på bilder då :-)

Turtlan sa...

Tack för tipset säger jag också. Gäller bara komma ihåg titta på programmet. Tror jag hört talas om henne tidigare och hennes arbete med skolan i Södertälje.
Det är inte lätt vara politiker eller minister tänker jag. Ta sig an ett sådant jobb.

Hoppas ni har det varmt i stugan och Harry inte fryser om tassarna.

Elisabet. sa...

Vonkis: det gäller även vanliga frimärken från långt tillbaka. Fick av en väninna en hel drös med r i k t i g t gamla frimärken och vilken glädje jag haft av dem. Många var ju femtiöres och tvåkronors, men det gick ju pussla ihop i alla fall.
Enda krånglet med snön .., det blir så halt!

Turtlan: har jag någonsin i mitt liv hört en så driven människa? Ska bli intressant att se vad det blir framöver.

Turtlan sa...

Nu blev jag ännu mer nyfiken. Spännande!

Elisabet. sa...

Turtlan: ja, jag häpnade!