lördag 15 januari 2022

Dag 24387 .....


Så kom då födelsedagen och det känns bra att få ännu ett år. 
Inte det minsta åldersnoja har jag. 
"Ålder är bara en siffra", skrev någon, men det håller jag inte med om. 

Känner jag mig som sextioåtta?
Ja. Utvändigt. 
Men invändig:t inte. 
Jag tycker att det är en helt ljuvlig ålder att vara i. 

Vad gör vi den här dagen, då Laura har namnsdag?
Jo, jag har sett drivor med småfåglar vid uteplatsen! Mängder med bofinkar, några stenknäck och så dom andra, domvanliga. Kanske är det kylan som får dem att komma på besök? Visserligen bara minus två, men ändå. 
Igår var det flera plusgrader och varmt och skönt. 


Och vi har tittat på skidåkning .., jag har dammsugit och plockat undan .., tvättat duschdraperiet .., skrivit en inköpslista .., och i eftermiddag blir det väl skidskytte och korsord och lite annat. 

I det gula huset går livet i nån slags stilla lunk. 

Men i morgon .., då får vi trevligt besök av exet och hans Karin och förstås hunden Lykke och då ska jag säga att då blir det nog full syra, ty den tiken har energi för tjugo och Sigge får nog husera i pannrummet, med tillgång till kattluckan. 


På baksidan av inköpslistan upptäcker jag detta .., jaha .., det var när det var stafettvasa i Sälen och pv hade diktat. Det här var sista versen. 


4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen! 6+8=14 så du är ju fortfarande tonåring :-)
Så härligt att bli firad på tulpandagen! / Carin

mossfolk sa...

Ja men grattis här också! Det låter som en skön stillsam födelsedag.
Vi har ovanligt få fåglar i år. Kanske har de hittat ett bättre utbud i någon annan trädgård -här är många som matar.

Bert Bodin sa...

Grattis!

Du närmar dig det nya 50. 😇

Elisabet. sa...

Carin: tack!
Bert Bodin: nja, men jag är helt nöjd med att vara sextioåtta.

mossfolk: jag tycker att det varierar så mycket över dagarna! Ibland hur många som helst, nästa dag nästan öde.