onsdag 12 januari 2022

Förmiddag i mitt hotellrum ...

Ja, mitt och mitt, men det har i alla fall varit mitt hem under två hela dagar. I måndags hade jag planer på att köpa mig en liten, liten bukett (typ en sån som Emma fick igår) och sätta i tandborstglaset, liksom för att göra det lite mera ombonat här inne, men det blev inte av 

Det är intressant att bo så här, med utsikt in i andra lägenheter. 
Jodå, jag har gjort det förut. I Lycksele på Vilhelminavägen (men där var det inga hyreshus mitt emot), men i Kungsängen  däremot, där bodde en väktare med två schäfrar och den mannens äventyrliga sexliv kunde ibland beskådas .., han och partnern höll till vid köksbordet..., och så förstås i andra hotell, i andra länder.  Här, i rum 317, finns tjocka nougatfärgade gardiner att dra igen, men det gör jag bara i nödfall .., när jag byter kläder eller går i nattlinnet. Den där personalmatsalen blir till en liten livlina. 

Just nu ser jag två personer vid bordet, en man och en kvinna. 
Mannen bär på en pärm som han slår upp och han pekar på olika sidor .., kvinnan bara tittar på .., dom bär vita nyckelband .. och mannen gör noteringar på sidorna. Kanske är det någon slags kontroll ..?

Hos Emma var det annorlunda. Hon bor på tredje våningen och det är stora, härliga fönster i lägenheten och där - på en kulle mitt emot - ser man fönster i ett liknande hyreshus. 

Pv ringde nyss. Det gick fint att hitta laddare i Lysekil och nu är bilen påfylld (42 mils körning), han har målat motorrummet och kanske hinns det med ännu ett varv ...., och under tiden sover Harry i bilen. I Bohuslän lär det vara soligt och fint, i alla fall när herr Göransson ringde. Over and out. 
Och på min laptop eller via min mobil, kan jag inte kommentera hos er som har wordpress. Fråga mig inte varför.

2 kommentarer:

bettan sa...

Älskar dina reseberättelser. Det är intressant att få en glimt av andra människors liv och leverne. Min fantasi sätts igång och sämre kan man ha det.

Elisabet. sa...

bettan: så glad jag blir!