tisdag 25 januari 2022

En resa långt bort ....


Tittade nu på förmiddagen på dokumentären "Tåget mot Hanoi - livet efter debatten", ett program där man får följa förre partiledaren Jonas Sjöstedt på hans väg till Hanoi. Första reskamrat blir Anna Kinberg Batra; alltså en förre detta vänsterpartist och en moderat och jag tänkte att det kan bli intressant. 

Nej, det tyckte jag egentligen inte att det blev. 

Jag har dessutom svårt att säga vad som inte var så - i mina ögon - bra. Mycket prat om hur det är att ha varit partiledare förstås och för, - och nackdelar, men också om livet efteråt. Om tomheten och kanske också förvirringen i att hitta ett nytt slags liv. 

Efter en längre promenad med Harry tog jag det andra och sista avsnittet. 
Då hade Anna Kinberg Batra återvänt hem och nu blev det ett nytt ressällskap och helt andra miljöer. Nu .., blev det verkligt intressant! 

På instagram skrev jag att programmet kändes "spretigt" och det tycker jag fortfarande att det var ..., men sevärt ändå. Och nej, jag har aldrig röstat på vare sig vpk eller vänsterpartiet, men tycker att Jonas Sjöstedt var en alldeles oerhört sympatisk partiledare, ja, han ser trevlig ut nu också. 

Här en länk till programmet om någon blir intresserad.

4 kommentarer:

Gunnel sa...

Programmet fick ganska dålig kritik i DN. Men man kanske måste titta i alla fall Sjöberg är sympatisk och Batra har varit charmig i de frågeprogram hon varit med i. Och jag har aldrig röstat på någon av dem.

Rexxie sa...

Läste just Cronemans recension i DN och jag tycker att det mest verkar som att Croneman är småsur och på dåligt humör.

Elisabet. sa...

Gunnel: gick in och läste hans recension nu, så illa var det inte.

Elisabet. sa...

Rexxie: håller med dig, helt och hållet!