torsdag 27 januari 2022

Tittar på ....

Målningen gjordes av Eva Grelsson. Känner igen min lilafärgade linnejacka och pelargoniorna i fönstret. Och stockrosorna som jag olovandes planterade under fönstret.


... Antikrundan från Ystad och förstår precis varför jag trivdes så bra där. 

Inte ett enda bekant ansikte upptäcktes.

Vi pratar ibland om hur det blir om den ene av oss går hädan före den andra.  

(Ja, det händer ju inte sååå ofta att båda tackar för sig samtidigt).

Skulle jag bli ensam kvar, då blir det flytt till Ystad.

7 kommentarer:

Turtlan sa...

Såg också på programmet. Fint i ystad utan tvekan. Tänkte på dig och om du kände igen någon.
Läckra smycken damen hade. Sen huset med armaturen i taket.

Elisabet. sa...

Turtlan: ja, hon får nog skaffa sig ett bastant kassaskåp ifall hon inte har nåt sedan tidigare, damen med alla smyckena! Och ja .., Ystad är en sån pärla, men ingen bekant skymtades. Ovanligt många bilder från själva staden och från omgivningarna .., kan generera många turister i sommar.

Bloggblad sa...

När de var i Söderköping, båda gångerna, såg jag bara något enstaka känt ansikte härifrån. Bl.a. mig själv senaste gången. Många klagade på att folk kom farande från hela Östergötland ... lätt att tro att det ska vara ett lokalt program. Första gången köade jag med en man som rest långväga för att visa sin pryl.

Elisabet. sa...

Bloggblad: så kan det säkert vara och i Ystad med omnejd bor ju många från sthlms-trakten, t.ex. Eller har sommarhus på Österlen. Så det gör nog sitt till. Dig missade jag från Söderköping, eller kanske missade jag hela programmet? Tycker att det är himla trivsamt.

bettan sa...

Älskar Ystad❤

Babsan sa...

Har ju så svårt för Anne Lundberg så jag tittar sällan

Elisabet. sa...

bettan: jag med ,-)

Babsan: det enda jag har svårt för är hennes kepsar ,-)