onsdag 26 januari 2022

Översvämning ....

Så här skriver min syster i ett mejl från förra veckan: 

"Jag har varit ute och krattat upp löv och annat skräp och sedan rengjorde jag fågelbadet och fyllde på med rent vatten.  Jag är glad för detta regn vi haft, för mina marker är nu ordentligt dränkta, så jag slipper vattna på ett tag.  

Här vid kusten var vi lyckligt förskonade med bara ett stilla regn.  Annat var det längre in i landet där regnet vräkte ner och en ort nära öknen,  Woomera, fick 2 års nederbörd första regndagen och är nu helt isolerad, så alla vägar ligger under vatten med skador för miljoner. Det är likartat på många andra håll.
Översvämningar är i alla fall att föredra framför bränder, tycker jag.

Det är fortfarande varmt, 29C så när man är ute så känns det som om man har ett våtvarmt
omslag på sig.

Ännu en länk här.

Inga kommentarer: