torsdag 20 januari 2022

Torsdag ....


Vissa dagar blir bättre än andra. 
Kanske beror det på att luften är hög och klar, kanske på att solen visar sig? 
Det kan också bero på att jag - som igår hade sjåigt att ta mig på en längre promenad - idag inte har minsta problem! 
Sånt kan man fundera på, ja, hur det kan variera så mycket?


På förmiddagen blir det lillrundan och eftersom kustvägen är glashal, vänder vi när vi kommer dit och går tillbaka här längs grusvägen, svänger vänster vid lagården och jag räknar till åtta hästar som skrapar med hovarna i gräset som är fruset. 


Vid tvåtiden blir det promenad ner mot havet till (övre bilden) och jag har köpt nya - större broddar - men avskyr att gå med dem! När det är isigt är det förstås bra, men det är långt ifrån överallt som där ÄR is och då känns det som om man har skridskor på fötterna. 
Nej, jag tar helt enkelt av mig dem (broddarna) och bär dem dinglande i högerhanden. 

Så tar vi hästhagen hem och där är ingen is. 
Vi tar stigen som löper längs bäcken och där är enorma rhododendronbuskage och här och var ligger nedfallna träd (kanske efter stormen?) och efter en stund skymtar vi Britt och Eckes sommarhus. När dom är där, har Harry bråttom att komma fram till grinden. 
Idag bryr han sig inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

Först tänkte jag tipsa om broddar, men sen såg jag att du redan har, Klokt! De är ju lätta att ta av och på efter behov. ellem