torsdag 28 juli 2022

 Grötviks hamn halv åtta …

Vågskvalp .., barnröster .., dunk från någon bil - arabisk  musik - .., irriterad pappa (”men LÄGG AV NU med dom här jävla dumheterna!”) och då går barnet - som är en pojke - till sin mamma och beklagar sig, ja, han får inte bada för pappa, säger han. 

Vi funderade på Hamnkrogen, men valde Scans djupfrysta köttbullar + pasta och sallad. På detta sparade vi nog trehundra kronor. Pv var kock. 

Och nu är Harry frisk och kry .., tornseglare flyger av och an och jag ska fortsätta med boken som jag lånat. 


2 kommentarer:

mossfolk sa...

Jag ler stort åt pojken som beklagar sig för sin mamma. Stor igenkänning, även om maken inte brukar svära.
Så skönt att Harry mår bättre!

Anonym sa...

mossfolk: ja, jag minns att just den biten ibland utlöste irritation mellan exet och mig själv när barnen var små ..,-). Elisabet