söndag 24 juli 2022

Dagens fönster .... 


Rubriken i Expressen löd: "Över hundra resenärer fast på SJ-tåg i nio timmar!"

Det var i förrgår det, den 22:a juli. 

Och tidningen skriver vidare: "Ett tåg som lämnade Mora klockan 16:23 på fredagen blev stående i Gagnef från cirka 18.00 på fredagen till 03:30 på lördagen, då tåget rullade vidare mot Borlänge. Där fick resenärerna ta in på hotell."

Och hon som hade fönsterhåven redo skrev: "Kan inte ha varit roligt att bli fast på stationen bredvid mig. "

Bilderna av stationshuset tog hon vid midsommar och vi får veta att huset varit igenbommat sedan många år tillbaka, men att någon bor på övervåningen. 


I Gagnef alltså och tänk, där har man varit och suttit hemma hos fönsterfångerskan Kerstin och hennes katt! Jag minns att jag aldrig i mitt liv sett någon som haft sån enorm ordning i sitt badrum, ja, inte ens min före detta svärmor Eva kom upp i den nivån och det vill inte säga lite. 

Och Kerstin hade ordning överallt i sin lägenhet. Titta bara på trådrullarna som satt på parad i syrummet!


Så här!


Och att Kerstin (som har tillbringat mer tid på sjukhus än någon annan jag känner) är en omtänksam kvinna, det kanske man förstår när man ser den här bilden. 

Ja, nu vet ni. 
Och tack Kerstin att du tog dig tid att ta fram håven och framför allt: att skicka fångsten vidare! 
Är det någon annan som inte vet var man skickar dem, så är det bara att mejla bilderna till bisse151@gmail.com.

2 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Apropå tågtrafik.
Sverige är ett u-land. Punkt!

Jag skäms.

Elisabet. sa...

Bert Bodin: ja, det är bedrövligt att man knappt ska våga ta tåget .., särskilt om man har en tid att passa när man kommer fram.