måndag 25 juli 2022

Tv- tips ...


Jaha, nu strular det igen, så när jag lagt in bilden flyttar texten sig själv!

Nog undrar jag hur många gånger vi sett den här dokumentären - pv och jag själv - och vi tycker det är lika roligt var gång! Där är mannen (som på många  mäns vis) tror att han är herre i sitt hus, men det vet ju dom flesta vem som egentligen för befälet. Just det.

I eftermiddag råkade vi - mer som av en händelse - ramla rakt in i programmet, men det blev verkligen ett kärt återseende. Det hela spelades in 2007.

Finns på SVT-play och kan ses dom närmaste dagarna och kan dessutom ses i hela världen. 

Har du inte träffat Kerstin och Hans från Kiruna, så har du nånting trivsamt att se fram emot.  Det var det första tipset. 


Och här nedanför kommer filmtips nr 2.

Igårkväll - måndag - såg vi första delen av brittiska krimserien "Grace" (med avslutade avsnitt) och det ska jag säga att kudden att gömma mig under, den kom flitigt till användning. 

Oj, så spännande det var mellan varven!

Finns på SVT och det är tydligen tre avsnitt som visas.
Här en länk till programmet.


Bert, här är han som är lång i serien Grace! Han var även med i Line of Duty.
Han  ä r   lång och heter Craig Parkinson. 

6 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Grace var bra. Ser fram emot fler avsnitt.

Elisabet. sa...

Bert Bodin: ser fram emot övriga avsnitt. Och så gillar jag skarpt den långe polisen som gästspelade i den här brittiska polisserien vars titel jag inte kommer på just nu. Thin blue line" kanske?

Bert Bodin sa...

Thin blue line var en svensk serie: Tunna bå linjen.

Och vem var lång i Grace? Hm...?

Elisabet. sa...

Bert Bodin: jo, jag vet .., med det hade med nån linje att göra. Line of Duty ,-).
Jag lade in en bild av honom nu i inlägget.

Bert Bodin sa...

Aha - upplevde inte honom som lång.

Apropå text som flyttas när man lägger in bild.

Det är bara att ställa markören framför första bokstaven i stycket och trycka "backsteg", så kan du justera.

Elisabet. sa...

Bert Bodin: ja, men det gör jag, men bilden gör som den behagar. Det måste vara nånting som fallerar i datorn eller i själva programmet. Jag har ju lagt in bilder på samma vis i arton år på bloggen, men detta gör mig halvt tokig.