fredag 28 oktober 2022

Vid halvtretiden .....


... såg det ut så här i Skallkroken. Då hade dimman lättat något, men den kom och gick .., och det var så vackert.

Aldrig ser - eller hör - jag så många kråkor som där nere vid stranden. 

Den här krabaten satt och putsade fjäderdräkten en bra stund .., kraxade lite mellan varven och fick så småningom sällskap av någon kompis. 

En enda stor brännmanet såg vi och den var inne i hamnbassängen och väckte stort intresse hos Harry. 

Nu kväller och pv stryker örngott och har höstlov till veckan.

Inte illa. Själv har jag evigt lov.

Och just nu i skrivande stund, spelar Wilmer X i tv-programmet Gokväll. Oj, oj, oj, så bra dom är!

3 kommentarer:

annannan sa...

Vid mitt föräldrahem är det enormt mycket kråkor i år. Vanliga gråkråkor, och så svarta fåglar som jag inte kan säga om de är korpar, råkor eller svartkråkor. Är det så hos er också, ovanligt många i år?

Kanske en fråga att skicka till Naturmorgon!

annannan sa...

Och så glömde jag säga att Ja! vad bra Wilmer X är! Och att de har ett nytt album.

Elisabet. sa...

annannan: först kråkorna: jag kan inte säga om det är fler än vanligt, men jag hör dem mest hela dagarna. Råkor har jag inte sett här där vi bor (älskar dem, dom ser ut som gammaldags präster från svartvita filmer!) och korp har vi som väcker barndomsminnen. Ja, mejla Naturmorgon! Wilmer X .., det kanske var därför dom var med i programmet? Finns ingen härligare musik att lyssna till när man kör bil.