onsdag 21 december 2022

Dagens fönster ...


För många år sedan kom det här fönstret som vykort eller möjligen som just ett dagens fönsterbidrag och det passar väl som bäst nu i juletider?

Avsändare var Lisbeth i Stockholm, hon som hade bloggen Tankevågor. 

Jag säger än en gång tack Lisbeth! 

(När jag fyllde sextio, ringde L upp mig - jag har aldrig träffat eller pratat med henne - och så sjöng hon och hennes elever "Ja, må hon leva" och jag höll på att börja gråta, så rörd blev jag! Sån är hon.) 

Och så länge jag är i livet och har minnet i behåll, värmer det minnet mitt hjärta.

4 kommentarer:

bettan sa...

Underbart kort. Svårt att se sig mätt på den trivsel och lugn motivet utstrålar.

Elisabet. sa...

bettan: det är så jag känner det också!

Kristina sa...

Vilken fin akvarell! Skicklig utförare.

Anonym sa...

Kristina: visst är den! Men vem som målat den vet jag inte. / Elisabet