fredag 23 december 2022

Dan före dan ....


Igårkväll var det så dags för lillejulafton tillsammans med Hilda, Mymmel och Edvin. 

Den sistnämnde kom ju nästan direkt från förskolan och oj, så kämpigt att behöva vänta på att få öppna paketen som låg där likt frestelser under granen! 

Fyra timmar senare, ja, då trött orken. Då "flög fjädern", som vi sa hemmavid. 

Nu är jag ensam uppe. Pv, som i vanliga fall lämnar sängen vid femtiden på morgnarna, han njuter av arbetsbefrielsen .., åtminstone den som handlar om skolan.

Det är Sigge och jag själv som är uppstigna.

Gjorde DN:s nutidsquiz medan jag ännu låg i sängen. Idag kändes det ovanligt enkelt, ändå hade jag inte full pott. Nio rätt av tio och fel på fråga 10 (konstfrågan). Förmodar att många kommer att ha alla rätt och gratulerar redan i förväg! 

Medan detta skrivs, tittar jag lite på tv4. Trafikverkets Bengt Olsson är på plats .., denne man känns numera som en nära bekant. 

Nu ska jag ta tag i morgonbestyren. Kaffe, dusch, kanske en skinksmörgås - men bara kanske - . 


6 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Veckans quiz gav dåligt resultat. 7 av 10 rätt.

Gunnel sa...

Sämst i klassen. Hade bara 6 rätt. Fel på Argentina, djur, museum och konstverk.

Babsan sa...

8 rätt nöjd ändå Fel på,Argentina och djur

Elisabet. sa...

Pv hade också 7 rätt. Fel på museet, djuren, landet.

Hjortron sa...

Ha det fortsatt skönt!! Ska leta reda på nutidsquizet! Sånt är roligt!
(Eller kanske inte - kan vara för svårt!)
God Jul till er från hon i minus 22 och mina fyrbeningar.

Elisabet. sa...

lifeblog: nej, har man få rätt, är det måttligt roligt ,-)