söndag 15 januari 2023

Glädjepost ...


Och födelsedag. 

Ja, så är det. Sextionio år. Ett ynka kvar till sjuttio. Här firas inte födelsedagar med dunder och brak .., det är mer av det stillsamma slaget. 

Men gottat oss åt dom supergoda kakorna - bakade av friherrinnan - och vilken fin present, det har vi gjort! Perfekt till kaffet. 

Och glad blir man av vackra kort som kommer. 



Från mian i Falköping kommer ett handgjort och så vackert kort, men jag blir även glad av enbart kuvertet! 

Och frimärket, inte att förglömma! 
















Post kom även från Skellefteå. Där stod att läsa att kortet inhandlades i Rom för tjugofem år sedan. Och så hejdlöst fort dom åren har fått.

"Elisabet, tänk dig tjugofem år framåt .., då är jag nästan hundra och du är nittiofyra!" skriver hon. 


Madame Friberg (mian) har så många strängar på sin lyra. Hon tycks vara en hejare på att odla ., driver upp frön i parti och absolut inte i minut .., hon tar suveränt fina bilder av alla möjliga småkryp .., (av henne har jag lärt mig vilka kryp som är bärfisar, t.ex, bara en sån sak!) och så pysslar hon med korttillverkning. 


Från Ystad och hon som kallar sig "solupp", men egentligen heter Solbritt (vilket underbart vackert namn!) kom det här kortet.

Vilka vackra tulpaner!! 














Från Jämtland kommer ett annat kort och det är väl inte svårt att se vem som har målat detta? Nej, just det .., Eva på ... Rödön. Nog blir man väl glad av så många härliga tulpaner! Man får låtsas att det är en själv som går där och plockar samman en bukett. Och kläder som torkar i solskenet ser jag också.

Sist av allt sextionioåringen själv i olika stadier av sitt liv. Tänk, så länge man har fått vara med! Tänk, att hjärtat inte har stannat  EN ENDA GÅNG under alla dessa år, det är ju helt obegripligt! 

Tänk, alla motorer som stannar nu och då, men hjärtat det slår och slår och slår. Men en dag, då tar det slut.

Oändlig är tacksamheten över att det inte ännu har hänt.

8 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Man får väl säga ett blygt GRATTIS, då.

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen! 💐
Hälsar Lena i Lund ( egentligen Kävlinge men jag tror att jag alltid sagt Lund eftersom folk har lättare för att orientera sig med det).

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen!

Anonym sa...

Här kommer ett stort fång av tulpaner. Grattis Elisabet på din dag!
Massa kramar från Tranemo.

Anonym sa...

Hipp, hipp, hurraaa
för Bisse ida'!
Grattis 🌷💐🌷
/ Carin

Gunnel sa...

Grattis, du är i dina bästa år enligt vad jag läste någonstans. Åren efter pensionen är de bästa.

Elisabet. sa...

Bert Bodin, Lena i Lund (Kävlinge, jaså, det är där du håller hus ,-), Barbro och Tony .., Carin och Gunnel: TACK! Så rara ni är! Så glad man blir!

Anonym sa...

Såna kakor brukade min farmor baka. Minns att de var goda! Kanske skulle prova själv nån gång? ellem