onsdag 12 juli 2023

Vederkvickelse ....


Mitt på dagen  sade vi hej och ha det så bra till Anna och Micke och jag däckade fullständigt på soffan Ektorp. 

En fördel med att bli äldre, det är att man verkligen lär känna sin kropp och sin själ. 

Man vet hur man fungerar, eller inte fungerar. 

Alltså hamnade jag på soffan och sov så fruktansvärt hårt .., vaknade och kände mig "oriven" inombords .., gick ut och fortsatte vilandet i uterummet, då jag längtade efter frisk  luft. 

Allt eftersom - ja, det var som att dra upp en leksak som sedan sprätter omkring på golvet - blev det bättre. 

Vi åkte till Skallkroken och röjde i båten. Tömde kylen, torkade ur och gjorde fint och nu har tvättmaskinen att göra kan jag lova. Gröna filtar, ett blått överkast .., handdukar .., och lite annat, ska bli  rena och fina igen. 

Dottern på väg hem, ringer. 

Vi pratar om Jönköping - hur fint där är - hon uttrycker det annorlunda; säger att "Jönköping ger energi!" (så har dom varit på gym också), men vi pratar också om dagens sommarprogram med Eva Armini. Jag tyckte såååå mycket om sättet hur denna kvinna berättade om sitt liv som bortadopterad och hur hennes liv därefter utvecklade sig. Full pott från min sida.

Morgondagens Sommarpratare är Mark Levengood. 

Åter till Skallkroken. En ny lååång badstege hade kommit på plats medan vi var borta och den testades ikväll. Härligt! 

Nu kommer man på direkten till djupt vatten och det känns bra. 

Två stora brännmaneter inte långt från stegen, väckte några småpojkars intresse

Just nu Aktuellt. 

Biden, Erdogan, Natomötet, ja, det vanliga. Erdogan har snygg blå slips och man undrar om någon människa har sett honom le? Kanske hans hustru?

Biden däremot  ser piggare ut än vanligt, skojar till och med.


Ett besök på biblioteket  i Harplinge hanns också med. 

Min reservation av Hanna Sahlbergs  nyutkomna bok - den här intill - hade kommit och nu var det dags att hämta den. 

Hanna Sahlberg hör jag ofta i Kinapodden och jag ser verkligen fram emot  att ta mig an hennes rader.  

Ja, det blev ett inlägg om allt och inget, men det har hänt  så mycket ett tag - trots att vi har haft så lugna dagar - med mängder av intryck och småprat, så nu ska hjärnan få lugna ner sig lite.  

Här kan man läsa vad boken handlar om.

Inga kommentarer: