fredag 7 november 2008

Ett sent kvällsfönster och bloggträffstankar ...



.. från södra Frankrike kommer här, och en tjock och sömnig katt får också vara med på bilden.

Tack Monica!

Nu är klockan halv elva och jag ska göra natt.

Pelle sover hos mig, nära, nära .., på kudden intill mig .., hela natten!

Bästa kompisar är vi.

Och en pensionatsvärd ringer och berättar om den kommande släktfesten i morgonkväll och om hembakade Dajmtårtor och valnötsbröd och om dukat långbord och att få huset varmt och han säger, tröstande, när jag pratar om KBT och annat .., att "det blir nog bra det här ändå".

Den pensionatsvärden är en snäll människa.

Och apropå fester, så tänkte jag på det här med bloggträffen, den som inte får bli nånting märkvärdigt, utan mer som bara att träffas, äta gott (var och en betalar för sig ..) .., alla som har instrument får gärna ta med sig .., pv har massor med sångböcker .., ja, lite sånt .., vad ska vi säga .. sista helgen i maj nästa år .., vad säger ni om den saken?

Tar vi mitt i sommaren har många så mycket annat för sig ..?

Vecka 21?

Lördagen den 23:e maj?

Alternativt ... lördag v. 23 ... då är det röd dag dessutom på lördagen, vilket ju inte innebär nånting alls för vanliga människor som alltid är ledig helgerna?

Vad säger ni?

Var?

Antingen i Ystad eller .., det finns ett härligt vandrarhem i Steninge, inte långt från pensionatet i Halland .., alldeles vid havet ...?

Och det beror ju också på hur många vi blir?

Säg vad ni tycker!

4 kommentarer:

Jom Manilat sa...

Steninge är jättefint. Vi hade förmånen att få hyra en sommarstuga där när äldsta sonen gifte sig för två år sedan och vi badade i havet varje morgon.
Ett litet aber är att jag inte har möjlighet att komma eftersom jag är bortrest då, men det kommer säkert flera tillfällen.

Anonym sa...

Hei
Må du være svensk,og ha en egen blogg for å være med ????
-B-
Tenk å få oppleve havet.......

Elisabet. sa...

Jom: då byter jag helg! Det är klart att du/ni ska vara med!

-b-: Neeeej, verkligen inte! Du får sååå gärna komma!

Elisabet. sa...

jom: då vet du ju precis hur det ser ut där pensionatet är .., det är bara att fortsätta norrut från vandrarhemmet .., inte alls långt! Och nära havet!