söndag 2 november 2008

Hemma igen ...


Här bodde vi alltså de två sista nätterna.
57 Drumcondra Road.
Värdpar är Joseph från Rumänien och hans hustru.
Frukost intogs i matsalen .., med öppen spis och burspråk mot gatan.
Boendet hade jag bokat hemifrån .. och vilken tur vi hade!


Så är resan till Irland tillända och efter att ha stigit upp vid sjutiden i morse .., ätit frukost hos Josef och hans hustru tillsammans med andra bed&breakfastboende .., tog vi bussen till flyget; en dubbeldäckare .., och där, längst uppe, satt ingen mindre än den här madamen och jag bara gapade!

Det visade sig att vi skulle åka med samma flyg hem.

Ryan Air hade avgång efter klockan elva, irländsk tid, (tolv hemma) och vi landade lite våldsamt och skumpande på Säve flygplats utanför Göteborg just vid två.

Och så blev det bilfärd till Alingsås och middag hos svägerskan (tack du underbara, rara människa!) och sedan iväg med pv:s bil till landet Halland .., göra eld i hans panna ... (tio grader varmt i gula huset ..) .. skjutsa mig till stationen i Halmstad .., ståplats till Helsingborg och ..., sitta till Malmö .., invänta tåget till Ystad .., och nu: hemma!

Trött.

Tröttast.

Det här har varit en alldeles helt ljuvlig resa!


Och vi var inte dom enda gästerna som trivdes på det här pensionatet.

I hela mitt vuxna liv har jag drömt att komma till Irland och inte det minsta besviken blev jag .., tvärtom, det visade sig vara ännu mer härligt än jag hade jag kunnat drömma om!

Såååå vänliga människor ..., rent och fint .. (knappt ett skräp på trottoarerna!!, mycket renare än i Sverige!) .., vackra gamla hus .., ett mjukt och inbjudande landskap .., och omväxlande .., ja, och så detta att kunna förstå och göra sig förstådd, bara det är ju hur trevligt som helst!


Från alla håll och kanter har turisterna kommit!
Liselotte Lundqvist och Pär Käller från Skellefteå t.ex, bodde där i slutet av maj.

Vi har gapskrattat hur mycket som helst och pv har varit den allra bästa reskamrat jag kunnat tänka mig.

Bloggmadamen är ingen festprisse som vill vara ute halva nätterna på krogen .., - jag önskar ibland att jag hade varit mer av den sorten, för man kan lätt känna sig som en .., tja, torrboll -, nej, jag blir kvällstrött och vill gärna sova på natten, men är i gengäld pigg som en lärka på morgonen.

Att då ha ressällskap av någon som är ungefär likadan .., det känns som bäst.

Nu ska jag hasta mot sängen och gosa med Pelle!

I morgon är allt som vanligt igen.

Upp i ottan.

På plats bakom kassan!

5 kommentarer:

Evas blogg sa...

Välkommen hem igen! Ser fram emot bilder från resan.

Anonym sa...

Välkommen hem!

Mildamakter sa...

Välkommen hem!
Nu är jag ännu mer övertygad om att jag bara måste åka till Irland :o)

Moster Mjölgumpa sa...

Välkommen hem!
Irland måste vara underbart, det kan ju inte vara sämre än Skottland och just Skottland älskar jag.

Elisabet. sa...

till er alla: ååå, tack så mycket .., så rara ni är!

Jag säger bara en sak: till Irland tänker jag återvända! Det slår nog allt jag har besökt!