söndag 25 januari 2009

Fröken Avocado ...



Madame Avocado (nummer två från höger ...) skjuter i höjden som den värsta raket och snart har hon puttat undan minst en pelargonioa och det är förstås bara en tidsfråga tills nästa får maka på sig.

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om den saken.

Det känns nästan som mobbing.

Och själv tittar jag på konståkning .., det är uppvisning och inte så värst vackra kläder .., däremot ligger en manlig åkare på isen och ingen tröja eller skjorta har han och jag tänker på att detta, om nånting, måste gå under benämningen iskallt.

En trevlig dag på jobbet blev det.

Och jag sms:ade till den rara Malin och frågade om hon kunde tänka sig att ta från tolv till fem åt mig nu på fredag.

"Gärna!" blev svaret.

Åååå, så glad jag blev!

Det är stor skillnad att sluta tolv eller fem, även om jag blir hemma och är fri nästa helg.

Och idag fyller den här madamen år och ett stort grattis kommer från mig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Så skönt att sluta tidigt på fredag!

jag har, för en gångs skull, inte jobbat idag, men pluggat lite kanjitecken.

Snön fortsätter vräka ner.

Och Sambon m sällskap är i Malmö och turistar. jag skulle gärna göra dem sällskap istället för att drunkna i vinter här uppe.