tisdag 27 januari 2009

När man kommer hem ..


Hos Torun. Siesta ute i solstolen.

... blir det mozzarella i skivor (Euroshoppers mozzarella är precis lika god som den dubbelt så dyra som vi har på affären ...!) .., basilika .., små, små, små tomater ., rostade pinjenötter och lite grovmalen svartpeppar över allt detta .., och så ett glas vatten.

Pelle intill mig på bordet.

Tittar mig omkring lite i bloggvärlden.

Står i dörröppningar och kollar in .., säger inget .. jag är alldeles för trött.

Efteråt blir det dusch i hett vatten.

Doft av honung.

Och strax ska jag promenera till biblioteket, men först en kopp kaffe.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mmm, gott.
Fast jag håller inte med riktigt.
Buffelmozzarella slår allt!!

Elisabet. sa...

lindalotta: det är möjligt att jag .., om jag gjorde en blindtest, skulle känna skillnad, men tack och lov gjorde jag ingen sån .., igår hade jag den dyrare ., idag den billiga och det blev lika gott båda gångerna.

Det säger kanske mer om mig som gourmet ..., eller matkännare, än om Euroshoppers mozzarella ..-)

Linda sa...

Det viktigaste är att man får njuta lite i vardagen :)

Här blir det blodkorv till mig och bruna bönor till maken :)

Elisabet. sa...

LindaLotta: jo, precis! Jag var så dödens trött idag .., trodde att jag skulle ramla omkull när en halvtimme av dagen återstod, - arbetsdagen - alltså.