torsdag 29 januari 2009

Minns ni herr Sjörövare ...?


Båten.

Kommer ni ihåg Kjelle som i ett par månaders tid seglade i Västindien och skickade bilder och berättade om sin tillvaro på böljan den blå?

Kjelle som i vanliga fall bor på Öland och har butik i Bornholm.

Kjelle med världens söderdialekt!

Nu, när det är vinteruppehåll med turister, då susar han iväg igen!

Och igårkväll skickade jag ett litet mail och frågade hur han och flickvännen har det?

Nu på morgonen fanns detta i min inkorg:

"Hej Eliza
du vet när jag tänker på dig
Är på Martinique och i staden st pierre
där finns en skog av fönster till dig - dessutom har jag hämtat ett gäng på Grenada som du kan få -.
Helena var här och segla 3 veckor och kärleken blir bara större och bättre
det är otroligt att man kan vara både 14 och 50 på samma gång - helknäppt
du får bara fönstren från grenada nu samt lite hus och nån rätt bra bild
Har även en gammal barndomskompis med mig som tar bra bilder
en bättre resebeskrivning kommer senare när gästerna lämnat skeppet
kram kjelle"



Och så kommer bilder på fönster kors och tvärs!



Det är väl detta som i annonsen kallas för ..."Ett hus med möjligheter" ...?



Och titta .., så härligt!

Tack snälla, rara herr Sjörövare! säger jag.

3 kommentarer:

Evas blogg sa...

Vilka pittoreska hus :)

Elisabet. sa...

Eva: ja, minst sagt ..-)))

Christina sa...

Åh, vad roligt att se :)