tisdag 29 september 2009

Ska bara beratta om hotellet.

Det var ju sa har, att jag fixade hotellboende i Kopenhamn och da skulle pv ordna detsamma i Aten.

Han tyckte att det kunde vi ordna pa plats, "det draller ju av hotell i den staden!"

Det gor det forstas ocksa .., men nar man just har kommit ut fran ett sjukhus och ar svimfardig av mental trotthet och det ar helvetiskt varmt ut och man kankar pa tva ryggsackar och tva sportvaskor och inte vet riktigt var man befinner sig och ingen pratar engelska .., da tar man den forsta taxin som antligen stannar och ber honom kora till det enda hotell man har sett, namligen det som finns mitt emot flygplatsterminalen.

Mannen som star i receptionen ler nar han ser oss och pv sager leende att vi vill ha det billigaste dubbelrummet som hotellet har.

Det far vi.

Och det kostar 2400 kronor.

Da ingar tjusiga vita frottebadrockar och vita tofflor och det ar sa tjusigt sa halften vore tillrackligt och vi lagger oss raklanga pa tjusiga sagen och gapskrattar och sager att detta blir nanting att ha roligt at om tio ar eller tjugo.

Tank .., EN ENDA LITEN STRONG PILL haller annu varken borta.

Var tolfte timme skulle jag ta en, sa tandlakerskan, som fick en kram nar jag gick darifran.

"Are you from Sweden ...? I have never been there ...", sa hon och log.

Det visade sig sedan att taxichaufforen som korde oss hit till hotellet, han hade bott pa Soder i Sthlm .., pa Krukmakargatan.

"I can say stor rumpa och god morgon ..." sa han och log.

Han tankte val pa min ,-)

Puss till alla raringar!

(Middag ikvall blev toast fran flygplatsterminalen, arton kronor stycket. Ja, nu far man allt hushalla ...haha.)

7 kommentarer:

Jom Manilat sa...

Passa på och njut!
Jag har bara vågat mig på att promenera i trädgården till Sofitel Hotel i Hua Hin, Thailand.
:-))

Osloskånskan sa...

Då gäller det att veta när man ska säga det ena eller det andra!

S o F sa...

:) 2.400:- som hittat! Om man tar bort en nolla på slutet så hade det ju varit ett fynd.

Vilka strapatser...

Förstår att man längtar hem till sin egen tandläkare efter sådana upplevelser.

Lycka till med hemresan!

UllaMona sa...

Stackars dig Elisabet, jag har haft bihåleinflammation när jag var i Grekland och det var inte kul alls...känner igen sjukhusbeskrivningen.

Snart är du hemma hos din egen tandläkare, håll ut.
Kram

Anonym sa...

Bloggmadamen haelsar fraan saengen daer hon nu tar igen sig.
PV

Bloggblad sa...

T.o.m. hemsidan såg dyr ut...

Njut som tusan nu!

Anonym sa...

Oj vilka strapatser ni varit med om.
Har varit med om liknande händelse en gång i ett väntrum, nej förresten på behandlingsrum med 6-8 personer på en gång, under en semester i Italien (bilolycka, minst en död som forslades in förbi alla väntande och placerades bakom ett till hälften dolt skynke, blodet sprutade...ja ni förstår)
Tandvärk är inte roligt. Nej.
Hoppas kompetent Ystad-tandläkare kan fixa tanden pronto!