fredag 2 oktober 2009

Första arbetsdagen ...


Underbara snabbjobbande och alltid genom-butiken-springande Sanna, då, på den tiden det begav sig.
En arbetskamrat så sprängfylld med energi!

... efter tio dagars ledighet .., går hur bra som helst.

Det är till och med roligt att träffa alla kunderna och många är rara och frågar hur det har varit i Grekland och var vädret fint och hur känns det att ..?

Sånt prat.

Och alla plu-nummer (förutom stjälkselleri och rödbetor i lösvikt) sitter som dom ska.

När klockan är lite över fem och jag cyklar hemåt, känns höstluften frisk och klar.

Solen flödar!

Jag ser två sädesärlor och tänker att hösten är fin den med .., och om några timmar kommer pensionatsvärden på besök och inte ett uns spår av tandvärk har jag haft.

Det är som ett nytt liv.

I alla fall nästan.

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Låter ljuvligt. Fast det känns rätt ljuvligt här också, vinet på kylning, krabba ska knäckas, brasan igång... inga ungar hemma. Inget program i helgen... (mer än lite allmän städning)

Elisabet. sa...

Bloggblad: ja, det var helt okej.
Jag märker tydligt att jag - ju äldre jag blir - tappar sugen för att arbeta särskilt mycket.
Det finns så mycket annat som lockar ,-)

Men nu kände jag mig totalt utvilad efter resan till Samos och när alla tabletter hade lämnat kroppen och framför allt huvudet .., kändes det bra.

Och efter knäoperationseländet blir jag ju sjukskriven i minst tre månader, så nog hinner jag vila allt ...