onsdag 11 november 2009

Kanske en insikt ...?


" ... boningshus av det mer rustika genuina, för att inte säga lantliga slaget, med gammaldags charm och ursprunglig interiör.
Ett eldorado för Den Händige."



Ja, skulle det nu bli så att man hamnar ute på landet där man knappt inte kan ha minsta kontakt med yttervärlden, så är det väl lika så gott man bloggar friskt medan tid är.

Således kan jag meddela intresseföreningen att ett par kryckkäppar (ja, det heter så) äro införskaffade och står och vilar sig mot väggen.

Jag hämtade dem på vårdhemmet Bellevue (fick lift av underbara arbetskamraten som snart flyttar till egen lägenhet och även hon är nyopererad, fast av andra orsaker) och på hjälpmedelscentralen satt en man i min ålder med extremt håriga armar (ja, sånt är inte alldeles oväsentligt ...) och sa att för att hämta ut kryckor måste man ha beställt tid.

Jaså?

Men jag förklarade att jag i förra veckan telefonpratade med en kvinna som sa att jag "bara kunde komma och hämta dem."

"Hon har samma dialekt som jag själv ...", lade jag till.

Då log mannen.

"Jaha .., jaså Kajsa ..?"

Och så fick jag mina kryckkäppar.

Därefter fick jag skjuts hem och har nu druckit kaffe och ätit ur-goda mackor och ska plocka ihop lite.

"Plocka ihop lite" = flytta tidningshögar hit och dit .., sortera papper och mitt i allt detta: sitta försjunken med ett korsord.

Bloggmadamen är totalt okoncentrerad och har svårt att göra nånting vettigt.

Iklädd sin älsklingsanorak sitter hon vid datorn - anoraken ger en slags trygghet - och hon lyssnar till musik och tar sig påtår och hon längtar efter sina barn och barnbarn och tänker på att hon natten till idag för första gången på evigheter, drömde om sin, sedan länge, döda pappa.

Stackars lilla själen har fullt upp nu.

Det gäller att bearbeta och mota all oro i grind.

(Mannen som spelar gitarr så vackert, heter Wisley Vilela.)

4 kommentarer:

Christina sa...

Elisabet, jag har inte hängt med riktigt - är det dags nu för operationen?

Elisabet. sa...

Christina: jepp, på tisdagmorgon kl. 7. Piiiiip.

Christina sa...

Pirrigt. Jag ska försöka komma ihåg att hålla tummarna!

Elisabet. sa...

Christina: jag glömmer ofta själv ..., så det är ingen fara. Men det ska nog gå bra ,.-)