torsdag 12 november 2009

Och en kvällskatt från Houston ...


"Jag kanske kan roa med en bild på mitt katt Tristan under tiden (med lite av ett smutsigt fönster i bakgrunden).

Jag skickade ju aldrig någon bild på honom förra gången vi pratade katt utan bara på Sally och deras föregångare Alice.

Tristan är en bestämd gammal herre (vi tror han är 12-13 år) med en ordentlig spinnmotor.

Kram
Cecilia
i Houston."


/Vilken underbar må-bra-bild! säger bloggmadamen och ler förnöjsamt där hon sitter vid sin dator.

6 kommentarer:

Christina sa...

Ha ha, vilken underbar kattbild!
Brukar Tristan sitta så där roligt?

Christina sa...

Ha ha, vilken underbar kattbild!
Brukar Tristan sitta så där roligt?

Elisabet. sa...

Christina: så där sitter Pelle också. Det är när han ska ha tvätt av pillesnoppen.

Christina sa...

Tänk vad man lär sig på bloggar :)

Elisabet. sa...

Christina: ja, det är inte klokt .-))

Cecilia sa...

Fast Tristan är inte så bra på tvätteriet- han putsar lite på magen och sedan får det vara bra med det... Magen, tassarna och ansiktet är det enda han tvättar ordentligt. Han är den enda katt som jag haft som jag faktiskt badar ibland (2-3 ggr om året). Inte poppis, men han finner sig med en lidande min och putsar sig sedan ordetligt för att bli torr (och det ju just det vi är ute efter- att han ska putsa sig själv).

Hans favoritviloställning är förresten på rygg mitt på golvet!