onsdag 11 november 2009

Pling-pling i mobilen ...!

Mellandottern befinner sig på resande fot i Thailand.

Just nu i Pattaya.

Och jag läser sms-meddelandet, som avslutas så här:

"..... här är galet mycket prostitution och äckliga gubbar!
Dock rätt nyttigt att se en annan verklighet."

Och plötsligt minns jag vår sista kväll i Bangkok.

Vi sitter runt ett litet bord på en uteservering; det är Anders, mitt ex och jag själv.

Vid bordet intill .., en otroligt tjockmagad herre i 55-årsåldern kanske .., och mitt emot honom en ung thailändska, kanske tjugo år?

Mannen slafsar i sig spaghetti .., det rinner nån slags sås på hans haka och mellan tuggorna pratar han engelska, men han är inte engelsman.

"Tomorrow we will go to the island ..., by boat ..", säger han.

Och så slafsäter han vidare.

Den unga kvinnan säger inte ett ord.

Hon bara sitter där tyst och tittar på ingenting.

Som en resväska är hon.

Ett Ingenting.

Och jag tänker på vad hon ska vara med om och jag säger till han som då är min man att hur kan den mannen ens i sin vildaste fantasi inbilla sig att den unga kvinnan vill tillbringa en vecka med honom .., hur kan någon människa ha sådan brist på empati .., eller bryr han sig inte det minsta .., struntar han blankt i vad hon känner eller tycker?

Så är det förstås.

(Men jag inbillar mig också att dylika män faktiskt tror sig vara Guds Gåva till Kvinnorna).

Och jag säger att åååå, vad jag har god lust att stega fram till bordet där mannen sitter och åå, så jag har lust att ösa all min mat och dryck över hans huvud, ja, det är precis vad jag har lust med!

Och ååå, så jag ångrar att jag inte gjorde det.

4 kommentarer:

Sven Teglund sa...

Håller verkligen med dig, det är fruktansvärt med alla dessa äckliga män. Idag har ett kommunalråd i Sthm avgått efter att ha blivit dömd för att ha köpt sex av en minderårig. Han betalade 1500 kr och "beställde" på nätet. Han är 65 år, tror jag.

Man undrar vad det är för fel på alla dessa män. Vad har gått snett.

Elisabet. sa...

Sven: ja, jag hörde det på radion i morse .., jag skulle skämmas ihjäl mig!

Torun sa...

Man blir så sorgsen över dessa kvinnors öden... ;(

Turtlan sa...

Precis samma minne som Du från en Tahilandresa. För min del på ön Koh Samet.

Två män från Italien och två thailändska tjejer vid samma resturangbord: Italienarna kunde inte mkt engelska alls. De pekade på diverse saker och sa vad det hette på italienska till thailandtjejerna vilka då försökte säga det samma tillbaka mer eller minxdre bra. Detta upprepades hela tiden.

Hela tiden pratade italienarna med varandra och skrattade.Tjejerna satt där lite småblyga.

Ja man kan middagskonversationer på olika sätt!

Bara ett liknade exempel till...