torsdag 10 december 2009

Bara så ni vet ...

... så nu blir det en lugn eftermiddag och kväll här på bloggen.

Jag är på fest.

Just nu i Oslo, hos Obama och en hel del andra höjdare.

Och Mette-Marit .., hjälp, så vacker hon är .., så ur-stilig!

Ja, mannen hennes också.

Sen blir det ilfärd till Stockholm och nästa evenemang.

Vid middagen kommer jag att sitta vid bord 13 och min underbara moster, Lisbet, hon som bor i Vilhelmina, ska sitta intill mig, där .., bland alla kungligheter och nobelpristagare.

Det bestämde vi igårkväll när det telefonpratades.

Åååå, så vi ska prata och surra, men inte så vi stör någon.

Nu får ni ha en trevlig eftermiddag och kväll .., hälsar bloggmadamen.


Uppdatering: ååå, herrekors vilken talare han är, president Obama!!'


Uppdatering 2: den i särklass bäste talaren .., mannen som höll talet till Herta Müller. Helt fantastiskt!

Och hos vännen Eva på Frösön bloggas det om surdegar.
Nog måste väl Vår Kung vara surdegen nummer 1.
Knappt ett leende till pristagarna!
Låt Victoria ta över!

10 kommentarer:

Evas blogg sa...

Ja men då får du ha det så trevligt med alla kungligheter då! Jag kommer inte att vara där så vi får ses i ett annat forum :)

anna of sweden sa...

Ha det så trevligt och hälsa alla från mig! :)

Anonym sa...

Fullt upp hör ja !Babsan

Anonym sa...

Fullt upp hör ja !Babsan

Anonym sa...

Fullt upp hör ja !Babsan

Elisabet. sa...

anna of sweden: jadå, det har jag redan gjort!

babsan: absolut!
babsan: absolut!
babsan: absolut!

,-)

Elisabet. sa...

Eva: jaså, det duger inte ...-)

Christina sa...

Jag har faktiskt missat alltihop, utom några korta nyhetsinslag på radion.
Så roligt att han som höll talet till Herta Müller gjorde det så bra :)

Fast jag tror inte Kungen är någon surdeg, jag tror bara att han är socialt inkompetent och helst skulle vilja vara någon annanstans än tillsammans med en massa snillen ;)
Det stod angående bordsplaceringen i tidningen i morse, att de språkliga kunskaperna var avgörande - då tänkte jag på Kungen och vilken usel placering han egentligen skulle haft ;)

Annas mamma sa...

Angående Herta Müller, jag läste hennes Nobelföreläsning hon höll i Börssalen och tittade på Tv-intervjun igår och vad bra hon skriver och talar, förstår precis varför hon fått Nobelpris, måste genast läsa någon bok. Ska kolla lite på festligheterna ikväll. Bra du håller oss uppdaterade Elisabet:-)

Evas blogg sa...

Njae, fast jag har varit borta på annat så därför har jag inte kunnat medverka ;)