onsdag 9 december 2009

Idag ....


Liten trulig AnnaPanna och en äldre variant, men på samma gång.

... är det Annadagen.

Den sista december 2008 fanns det totalt 114 475 "annor" i vårt land.

Till en av dem, är jag mamma.

Jag är också en "annasmamma".

Så grattis alla goa, rara, fina, underbara Anna-madamer!

Grattis "min" Anna ....., grattis Anna i Sheffield, grattis Anna i USA ..., grattis till Bernies Matte som också heter Anna ..., och till Anna på jobbet i Ystad (Sigges matte ..) och min mormor hette också Anna (Anna Fransiska Elisabet) och min farmor hette Anna (Anna Elisabet) och min faster Anna-Maria!

De tre sist nämnda får gratulationen översänd till himlen.

Såja, nu är ni alla gratulerade!

Stor kram till er alla!

Nu ska vi klämma in två till här.

Nämligen den här rara madamen .,. hon som bor i Dublin och är brorsdotter till pensionatvärden: JoAnna.

Och om jag inte helt missminner mig, så har vi ännu en Anna.

Portugal-Skåne-Anna.

5 kommentarer:

Joanna sa...

jag har ingen egen namnsdag så jag kanske får vara med på ett hörn? joANNA? :-)

Elisabet. sa...

JoAnna: självklart! Jag ska genast klämma in dig också .-)

anna of sweden sa...

Tack snälla! :)

annannan sa...

Tack, säger Portugal-Skåne-Anna! Dotter och sondotter till andraannor.

Steel City Anna sa...

Tack så mycket!