tisdag 15 december 2009

Tisdagsfönstret ...



Innan jag själv tog steget och skrev mitt första blogginlägg, - det var i september 2005 -, hade jag under säkerligen ett års tid varit trogen besökare hos bland annat Stationsvakt.

För mig är han fortfarande bloggsuveränen numero uno.

Alltid påhittig.

Totalt oförutsägbar.

Begåvad.

Och har massor med härlig självdistans.

Det här fönstret har jag mer eller mindre tiggt mig till - ja, helt skamlöst - och den generöse väktarmannen, han förstod minsann vinken.

Så här skriver han.

"Det är ett fönster på Beatebergsskolan, skolan jag gick i på mellanstadiet.

Fönstret ligger på marknivå, och innanför, om man tittar in och ner, så ser man det som var matsalen förr."


Tack snälla, rara! säger bloggmadamen.

1 kommentar:

stationsvakt@gmail.com sa...

ja varsågod då. :-) du ä inte så illa själv.