tisdag 15 december 2009

Verkligen en insikt ....nr 177.

Ibland kan man fundera över hur krumelurig tillvaron är.

Den som har varit med här på sidan under ett antal år, vet att jag under mitt snart 56-åriga liv har haft endast (ja, numera är det ju "endast" ...) tre längre förhållanden.

Att bloggmadamen (lillasyster/sladdbarn med två systrar ..) är enjängd så det räcker och blir över, det kan man förstå när man läser följande:

  • Den förste mannen, med vilken madamen har tre barn, heter Tommy, är Jungfru och mellanbarn, ja, nummer två i syskonskaran. (en syster och två bröder).

  • Den andre hette och heter förmodligen ännu ... just det ... Tommy, han är såklart Jungfru och nummer två i syskonskaran (har två bröder). Tillsammans med denne man besökte jag hans farföräldrars grav i Småland, närmare bestämt på kyrkogården i Ljungby.

  • Den tredje - och hopefully siste i raden -, heter inte alls Tommy, nej, här slog madamen till med något helt nytt; han heter Thomas. (Å andra sidan heter hans storebror ..., jepp: Tommy.)Om denne den tredje är Jungfru? Självklart! Om han är nummer två i syskonskaran och har två bröder? Absolut! Och om han kommer från Ljungby i Småland? Jajamen!

Ja, men håll med om att det är ganska ..., otroligt!

8 kommentarer:

Turtlan sa...

Lätt att komma ihåg i alla fall ;-))
Å så blir det en liten kul historia av det också.

Nästan som en kompis till mig som varierat mellan Stefan & Jörgen.

Först en Stefan, sen en Jörgen, sen en Stefan och nu en Jörgen.
Ett kort stund var det en Johan... men det blev inget av det.

Jag har inte haft många jag heller men de har varit (och är) så olika, både i namn och stjärntecken.

Det skulle väl vara glasögon som är det gemensamma då?

Turtlan

Elisabet. sa...

Turtlan: min bästa väninna under hemifråntiden, var gift med Jonny.
Jag med Tommy.

Så skilde hon sig och fick barn med .. en ny Johnny. Med h.

Och jag skilde mig och träffade en ny Tommy.

Det var inga svårigheter när vi skulle berätta om våra män i alla fall .-)

UllaMona sa...

Om Du pratar i sömnen så kan det ju inte bli helt fel.-)

Elisabet. sa...

Ulla-Mona: det är väldigt lätt att säga fel ska jag säga dig .., i stället för Thomas blir det .., Tommy.

Trettiosju år totalt med två tommy-ar .., det sätter spår .-))

Tuvstarr sa...

Du har faktiskt ett klart byteschema. Lätt för din PV att erkänna möjliga rivaler.

Cicki sa...

Det är något speciellt med de där Jungfru-männen. Här i familjen finns det också en Jungfru. Han är lillebror. Men namnet börjar inte på T i alla fall. Det går bra ändå....:-)

anna of sweden sa...

Otroligt. Och roligt! :D

Monet sa...

Tredje gången gillt, Elisabet:-)