lördag 27 februari 2010

Annorlunda almanacka ...



Kalenderflickor eller kalenderpojkar ..?

Ja, Jutis byaförening - i eller utanför Arjeplog -, har i alla fall givit ut en almanacka och där ser man inte skymten av någon bystig eller lättklädd madame, nä, där är det norrbottensherrar i parti och minut.

Det här är, om jag har förstått det rätt, februaribilden.

Mannen som så avslappnad står där i snön, tycks heta Lars.

Tack till Agneta som skickade bilderna!

(Ja, på måndag blir det ju ny månad och ny man.)

8 kommentarer:

Turtlan sa...

Oj oj oj, wow, wow säger jag!

What a man ;-))

Väntar med spänning på mars mannen!

Bloggblad sa...

Väntar med spänning!

Elisabet. sa...

Turtlegirl och Bloggblad: å, ja .., ni får allt försöka att behärska er!

Evas blogg sa...

I Härjedalen görs det också en sån där kalender med gubbar. Och jag kan säga att jag är måttligt intresserad (visst är jag tråkig?!).

Elisabet. sa...

Eva: nä, du är inte ett dugg tråkig!

Monet sa...

Jag har också fått hela kalendern via en väninna så jag vet hur de andra ser ut.

Jag sällar mig därför till Eva i Härjedalen och säger: hur kul är det med bukfeta, bleksiktiga män i knäppa positioner för att dölja snoppen med olika verktyg ute i naturen??

Och.... som man säger?

Annas mamma sa...

Jag måste vara tekniskt intresserad för jag såg inte karlen först:-)!!!Tittade på maskinen och tänkte:"vad har nu Elisabet hittat på?". Tror han smälte ihop för mycket med snön, förstår att jag tittar mer på sommarpojkar;-)

Annas mamma sa...

Hoppas han inte blir ledsen men så där är det kanske ofta för kvinnor, att vi blir osynliga....så småningom