fredag 26 februari 2010

Litet brev från pElle ..



Nu ska ni få se hur mitt liv ser ut nu för tiden.

Först hoppar man upp och lägger sig i korgstolen som matte har köpt på loppis och knappt har man somnat, förrän sigge nilsson kommer smyyygande.

Det vet man vad som väntar.



Till en början håller sig sigge ganska lugn, men så småningom brer han ut sig.

Ja, han tar plats helt enkelt, och det är himla irriterande.

Ibland säger matte till honom.

"sigge! Lägg av nu!" hojtar hon, men tror ni att han bryr sig?

Från början var sigge nilsson ganska trevlig, men nu är han bara jobbig.

Går jag upp och lägger mig i fåtöljen som bara är min, nog ska han också komma och vara kaxig och helst vill han putta ner mig och jag är ju faktiskt en äldre kattherre och borde få ha lugn och ro på min ålders höst, men det kan man glömma.



Efter en stund blir man rejält less och morrar lite .., då blir sigge ännu mera stökig och till slut, ja, det är inte roligt att erkänna det, men då blir det slagsmål.

Ser ni hur den lille sprätten viker öronen bakåt?

Jo, jo, det betyder att han är a r g.



Det brukar bli så att till sist är det jag, pElle, som får hoppa ner och där ligger han, sigge nilsson, som en kung och sover på m i n filt!



Titta, sicken en!

Nää, jag saknar verkligen det där lugna livet hos Gunvor, det var tider det .., bara hon och jag och man fick sova hela dagen och ibland låg jag på hennes mage och hon pratade med mig och det var så härligt.

Nu .., sen sigge nilsson kom till pensionatet, funderar jag allvarligt på att flytta.

Ja, så är det.

Hälsningar från er vän pElle.

11 kommentarer:

pralinen sa...

Lilla vännen...
Kramar till dig ;-)

Elisabet. sa...

pralinen: tack att du förstår! Jam-jam till dig också.

Evas blogg sa...

Stackars PElle! Han har det inte lätt. Kaxiga ungherrar tror de kan bestämma och det verkar det ju kunna också :)

Monet sa...

Himla roligt! Och så KATT.

På allvar tror jag katter då och då har flyttplaner. Vi fick en sån katt till oss, den gillade inte att det kom ny katt till den gamla matten och flyttade till oss och våra två kattflickor.

Den där sigge nilsson är en riktigt kavat en faktiskt. Revirtupp. Blir nog många kattslagsmål där framöver:-)

Tankevågor sa...

Äh det där går över pElle! Matte fixar det snart så Sigge kommer att ta det lite lugnare ska du se.... ;-)

Annas mamma sa...

Stackars Pelle, han verkar så gullig, Sigge är ju söt med men kan bli jobbig kanske iband för storebror.

Elisabet. sa...

Monet och Londongirl: matte har pratat om nånting som heter kastrering och jag tror mig minnas att jag själv var med om nåt sånt .., men det kan han gott ha, sigge, för jag står snart inte ut!

Elisabet. sa...

Annas mamma: "kan bli" ....?

Han ÄR redan. Ibland kallar matte honom för Sigge Tyrann. Hon säger att han är den helt klart kaxigaste katt hon har haft; så fylld av självförtroende! Han tror att han är Kung i det här huset, det tror han.

Anita sa...

Åh, stackars dig pElle! Se till att matte "snörper" Sigge också, så ska du se att han lugnar ner sig.

Du är värd lite lugn och ro på ålderns höst!

JULIEK sa...

Stakkars pelle .....

Cicki sa...

Stackars Pelle. Det är klart att du som gammelkatt i gården ska ha bästa stolen, bästa maten och det bästa av allt. Det är en rättighet man har på ålderns höst. Du får tukta Sigge ordentligt så han lär sig visa respekt.