söndag 21 februari 2010

Söndagsfönstret ...


Känner ni dofterna?
Och hör ni ljuden ..?

En av mina arbetskamrater - Hanna Edensten -, har varit på resande fot .., ja, till såväl Indien som Sri Lanka, allt ingår nämligen i hennes utbildning.

Innan hon lämnade fosterlandet, påminde jag henne om det där med fönsterfångandet.

Och ser man på ...!

Så här skriver hon:

"Ett fönster från resan, någonstans på ett tåg mellan Colombo och Kandy en tidig morgon i Januari 2010.

Tåget skakade kraftigt och det var varmt trots att fönsterna i kupen var så öppna som det gick, och ljudvolymen så hög att det inte gick att prata med varandra.

Landskapet utanför fönstret var så vackert att det gick att tappa hakan.

Hanna."

3 kommentarer:

Ingela sa...

Familjens "andra hemland" är verkligen så hisnande vackert. Nu hoppas jag att det har lugnat sig så pass att vi kan åka dit snart.

Anonym sa...

under tiden jag var där hölls presidentval. på sina ställen var det ytterst turnbulent. mycket vägspärrar och en hel del vapen syntes.

förmodligen kommer det bli lugnare rent generellt. sen att korruptionen kommer att vara kvar och kanske bli värre är en annan fråga.

kan som kuriosa berätta att ving, apollo och fritidsresor kommer att promota landet som sitt guldkorn inför nästa höst.

MVH,
Fotografen

Elisabet. sa...

Ingela: ja, det tänkte jag inte på, att det är så för er .-)

Fröken Fotograf: du vet att du är välkommen med flera fönster, om där finns några .-)
Hälsa jobbet!