onsdag 24 februari 2010

Två eftermiddagsfönster ...



Det ena, det övre, kommer från det snörika Östergötland.

Nå, vem bor där då?

Jo, bland annat en slagfärdig madame som skriver psalmtexter och snart är kändis.

Bildtexten lyder som följer:

"Hej!

Det är nog första gången jag skickar ett fönster - min utsikt mot himlen.. fast det ser mer ut som en droppstensgrotta... eller droppisgrotta kanske."



Nästa fönster kommer från Portugal.

Där huserar madamen med alla n:en och så här skriver hon:

"Hej Elisabet.

Bara ett den här gången. Jag tog det på Museu Spares dos Reis i Porto i fredags när en kollega guidade mig och mina studenter på en utställning. Hälsningar annannan."

4 kommentarer:

Evas blogg sa...

Jag trodde först att den översta bilden var en röntgenbild!!

Elisabet. sa...

Eva: ha, ha! Själv gissade jag på en ultraljudsbild av en livmoder!
Heja dig, Bloggblad!

Bloggblad sa...

Eva & Elisabet: Det ÄR en röntgenbild av min hjärna! Egentligen. Eller Äjenklien som vi säger här.

Elisabet. sa...

Bloggblad: nädu, då hade det nog varit några noter som seglat omkring där inne .-)