tisdag 22 juni 2010

Idag ...



... bär det av till landet Halland och det är kanske sista gången innan det är dags för flytt, då jag har fått nytt schema nu när det är sommar ..., och i stället för att börja klockan 13.00 på torsdagar, så har jag nu en sju-till-fem-dag och då hinner jag inte ta något tåg som kommer fram i tid på morgonen.

Så det blir en tvärresa, bara.

Framme sju i kväll, hem igen i morgon.

Himlen är blå.

Fåglarna kvittrar.

Och nu ska jag cykla iväg till jobbet!

Ajöken, sa fröken.

5 kommentarer:

Monica sa...

Måste bli skönt sedan att bo på ett ställe även om du kommer sakna människorna förstås och ditt hem med ibland men du kan ju bygga upp nåt nytt och nu blir det säkert nya äventyr:-)

S o F sa...

G I L L A R bilden!!

Anonym sa...

Avgång för Flyttlasset närmar sig.

Tänk så här att sen kan du åka till Ystad på semester. Flanera som turist och sånt annat trevligt. Kanske t o m bo på hotell i gamlahemstaden.
Sviten då så klart :-))


Turtlan.

Sven Teglund sa...

Väldigt vacker bild, så underbara stenar!

Elisabet. sa...

S o F och Sven: trappan finns där jag badar i Ystad .., lite väster om stan, där inga muskelpaket trängs och visar upp sig.
Och stenarna låg där bara.
Det här var flera år sedan.

Turtlan: jo, precis så har jag tänkt mig det hela .. men jag är ju ingen svit-människa .-)
Jag vill nog bo så enkelt som möjligt ,-)