söndag 20 juni 2010

Skillnaden ...



... mellan när jag tillbringar lediga helger i landet Halland och när jag är hemma i Ystad, är att i första fallet, så bryr jag mig inte så mycket i mitt eget boende.

Lägenheten blir en mellanlandningsstation.

En övernattningslya.

Men när jag har bestämt mig för att bli kvar en helg, då blir det helt annorlunda.

Då ställer jag ut fröken Pelargonia på stentrappan och på eftermiddagen tar jag en cykeltur och i skogen knipsar jag av några kvistar fläder och nånting annat, som jag inte kan namnet på.

Tjopp i kopparbyttan och så ut på trappan!

"Ja, nu syns det att du är hemma igen ...!" säger en äldre tant.

Jo.

Så är det.

2 kommentarer:

Tankevågor sa...

Tänk vad dina grannar ska sakna det där när du har flyttat.

När ska du göra det förresten?

Elisabet. sa...

Londongirl: nej, jag tror inte att någon märker det, helt ärligt .-)

Jag slutar den 11:e juli.
Tre veckor kvar att arbeta, alltså.

Flyttlasset går väl någon dag senare, förmodar jag ...,-)