fredag 25 juni 2010

Mest säljer vi förstås av plu 4833 ...


Full fart från sju till fyra och då menar jag FULL FART!

Kassatjänst från åtta till halv två rakt av, sedan en kvarts fika och så tillbaka igen.

Vid halv tre kommer en busslast med underbara norska musikanter, såna här "corps" som spelar horn och klarinett och sånt och spatserar i fina dräkter, och dessa var från Bergen och var sååå rara och fina!

"Var har ni spelat?" frågar jag.

Jo, på Stortorget.

"Men där var stille och rolig .., kanske förbereder svenskerne sig för firandet ikväll ..?" säger en kvinna som är någon slags ledare.

På hennes bröst hänger en vit tygväska där det står "Elizabeth".

Och fem i fyra kommer alla som plötsligt har kommit på att man ska ha färskpotatis till sillen .., eller cigaretter .., eller öl eller nånting annat och det tar ett tag innan vi kan göra kassaavstämning och tacka för oss.

När jag cyklar hemåt är det högsommarvärme i luften.

Ikväll blir det middag på Marinan .., pv sitter i soffan och tittar på Portugal - Brasilien och ikväll är det Chile mot Spanien!

För övrigt ... alles gut!

7 kommentarer:

Evas blogg sa...

En fin kväll önskar jag er!!

Anita sa...

Hoppas att du inte är alltför trött efter allt arbete...

En god middag och en skön kväll på Marinan önskar jag dig Elisabet!

Kram, Anita

-B- sa...

Korps ....heter det

Anonym sa...

Här ligger vi nu stilla och M skurar på båten. Vi fick ju måsskit under skorna som sen hamnade på båten...

Snart grilltime. Önskar det mojnade lite till men bättre än förut i alla fall.

En kväll i Marinan låter ju helbra. Värt ett besök om man åker förbi? Vad heter stället?

BåtTurtlan.

Cecilia N sa...

4833 måste väl vara färskpotatis? För jordgubbarna säljs väl överallt numera i stånd utanför affärerna?

Ponnyridningens små rara fyrbeningar (och vi runt) fick också jobba järnet idag. Halv ett kom de första och de sista dök inte upp förrän vid fyra. Däremellan en aldrig bortarbetad kö av små ryttare av alla sorter.

En liten observation: var man pojk och var i åldern "tappat en tand" eller äldre så bara skulle man rida "den stora hästen" (som dock fortfarande ryms under ponnyhöjden). Russet var för mesar, eller iaf inte för dessa "män".

En treåring gjorde samma val, för första gången i livet. Sen gallskrek han när han skulle gå vidare ... Men vi fanns ju kvar när han skulle hem också ...

Å vad jag tycker om ponnyridningen!

Elisabet. sa...

Till er alla: ååå, det blev verkligen helt underbart!

Bente .. ,ja, korps, då ,-)

Turtlan: restaurangen HETER Marinan. Hojta om ni besöker Ystad!! ring innan eller knacka på mitt fönster ..-)

annannan sa...

Och jag stod i eftermiddags vid kaffeautomaten och tittade in genom glasdörrarna till matsalen på femtiotalet kollegor som satt bänkade framför tv:n och såg Portugal spela oavgjort mot Brasilien. Och jag tänkte ett ögonblick på att hämta mobiltelefonen för att ta en bild. Men så kom en kollega som jag bytte ett par ord med och så tänkte jag att nej nån måtta får det vara på mitt eviga knepiga fotande.

Glada är vi i alla fall över det resultatet, för det kunde ha blivit respass direkt.