lördag 31 juli 2010

Ajabaja, tänker jag.

Ibland glömmer man bort sig.

Idag har jag nämligen hoppat upp och ner på köksstolen, ja, när det målades taklist .., och jag har baxat sängen och det stora skåpet och det mindre skåpet lite hit och dit och jag har promenerat lååångt och jag har stått böjd vid vinbärsbusken.

Nu, är benen stela som pinnar.

Värk i såväl vänster som höger knä.

Men ..., middagen var superb (torsk på pv:s vis ...) och 5000 meter i Barcelona en rysare och programmet om 70-talsmusiken helt underbart, så på det hela taget är allt okej.

Och nu ska jag ta mig ett glas hemkokt vinbärssaft.

Ååå, jag känner mig som en riktig husmor .., allt som fattas är förklädet.

3 kommentarer:

Monica sa...

Hemkokt låter ljuvligt:-). Och förkläden sågs på Rusta med pepparkaksrecept, jag tyckte det var lite tidigt men ett par handdukar i fint blått med blåbärsmuffinsrecept och muffinsar på inköptes:-)

Evas blogg sa...

Låter härligt, allt utom värken. Förkläden är inte fy skam!!

UllaMona sa...

Jag tror att höstarna och höstskörden inspirerar till att bli husmor eller att det finns i reptilhjärnan att man ska samla för att överleva vintern.
Själv har jag fått svamp- och hjortronögon just nu.Förklädet använder jag när jag kommer hem och ska rensa ;-)