onsdag 28 juli 2010



Men pElle .. han sover i alla fall gott.
Han och matte.


Förut skar jag tänder.

I julklapp eller födelsedagspresent (ja, jysses .., alltid det man har önskat sig ...) fick jag då en bettskena av herr pensionatsvärden.

En liten vink, så där.

Ja, ni förstår.

Allt frid och fröjd.

Men nu ...., nu har jag börjat snarka så att den arme mannen inte kan sova!

"Det här är jävlar i mig falsk marknadsföring ..., du lät aldrig så här förut .., ja, innan du flyttade hit!" säger han vid frukosten.

Jag säger att det säkerligen beror på att jag numera är så totalt avslappnad .., ja, jag mår ju som en prinsessa och sover såååå gott.

"Men det var bättre när du var lite spänd ..., jag får ju inte sova!" säger pv bedrövat.

Jämtlands-Gunnar ler plirigt .., säkerligen oerhört belåten över att leva som ensamseglare.

6 kommentarer:

Moster Mjölgumpa sa...

Han får väl ringa konsumentombudsmannen. Där kan han kanske få råd om hur han ska reklamerar varan.

Elisabet. sa...

Moster Mjölgumpa: ja, jag får akta mig så jag inte hamnar i soptunnan .-)

bettankax sa...

Visst har ni kompost?? Nä, skoja bara;) Ibland när man är lycklig så "slår det liksom över"...jag är säker på han hade mycket kärlek i rösten. KRAMAR

Evas blogg sa...

Var sitt sovrum, det är det som gäller. Låter trist javisst, men man kan ju hälsa på ibland. Garanterat god sömn i sitt eget krypin.

Turtlan sa...

Du gör väl inga andningsuppehåll när du snarkar? Jag menar att snarkljudet är inte ohälsosamt ( mer än för pv förstådd...) men om man gör mer eller mindre andningsuppehåll då är det inte så nyttigt.

SjuksyrraTurtlan

Turtlan sa...

Förstådd ska vara förståss...