söndag 25 juli 2010

Omstart ...

Egentligen ..., känns det som om det är idag som det nya livet börjar.

Så jag går omkring och småpysslar lite.

Plockar en bukett av lavendel, salvia och mynta och sätter i en vas på rumsbordet.

Stryker med handen över den virkade duken från Bente .., lägger beslag på den översta hyllan i badrumsskåpet och småpratar lite med sigge nilsson och pElle, vilka tycks oändligt lättade över att två små hundar äntligen har givit sig av.

Sånt.

"I slutet av nästa vecka, är det okej då om jag målar väggarna i lilla gästrummet ..?" frågar jag pv.

Det är det.

Säger han leende.

6 kommentarer:

Ulrika sa...

Det låter rofyllt och skönt, det där.
*kram*

Evas blogg sa...

Ja tänk, nu har ditt nya liv börjat!

Turtlan sa...

Spännande!

Det måste både pirra gott och kännas lite ovant.

Men kanske inte sååå ovant för Du har ju bott en hel del där på Pensionatet redan.

Det kommer att bli fin fint! Utan tvekan!

Elisabet. sa...

Ulrika, Eva och Turtlegirl: ja, vi sa just det .., att jag har ju faktiskt varit här i nästan ett halvår. Först när jag bröt handleden = 1 månad.
Sen knäet = 4 månader.
Plus alla helger.
Så det känns inte som om det är så ovant .. mer som att jag har semester och sen ska åka härifrån .-)

Men vänta.
I slutet av veckan ska jag börja måla i lilla gästrummet och då ska jag väl känna på ALLVAR att här bor jag.

S o F sa...

Fniss!

Va gullig du är som fotograferar rostiga kors och tänker på mig. :)

Önskar dig en fin vecka i nya landet Halland.
(fast just hemkommen från Skåne, så är jag lite tveksam... ;)
(till bytet alltså)

Fast jag vet ju mycket väl att det finns så mycket vackert i Halland också...det är bara på ett annat sätt.

Ösregnshälsningar!

Bert sa...

Vilken tolerant PV, tänkte jag, som läste att du tänkte måla gästrummet lila!

Haha!